Butlletí: Economies feministes al Sud Global, com donar vida als diners que no estàs fent servir i més!
Connectant finances ètiques i economies feministes a Buenos Aires
El passat mes de març vam participar de la Primera Trobada d’Economia Feministade Abya Yala, una trobada que va reunir a Buenos Aires a feministes de tota Llatinoamèrica per debatre i avançar sobre com aplicar la perspectiva feminista de l’economia a diferents àmbits i reptes en el context actual. La nostra participació s’emmarca en el projecte sobre Finances Ètiques i Economies Feministes que estem realitzant amb la XES, i vam aprofitar aquesta oportunitat per aprofundir els lligams i descobrir noves iniciatives en què aquestes dues mirades de l’economia es creuen i treballen conjuntament.
Tens uns diners que no estàs fent servir? Amb les Finances Ètiques cobraran vida!
El gran desenvolupament de l’economia social i solidària, amb projectes cada cop més ambiciosos en tots els sectors, es tradueix en un augment del crèdit concedit a aquests projectes per part de les Finances Ètiques. Mantenir aquest creixement en la captació d’estalvi és un dels grans reptes que tenen, i per reforçar-ho hem llençat la campanya Estalvius, amb la col·laboració de la il·lustradora Ivonne Navarro.
En aquesta campanya, animem a entitats i particulars a dipositar els diners que no estan fent servir a les Finances Ètiques, posant l’accent en la facilitat i rapidesa de l’operació i la llarga trajectòria de les entitats.
L’Economia Solidària debat al Fòrum FESC al voltant de com enfortir la xarxa i multiplicar l’impacte
El passat 4 d’abril, la XES va organitzar el II Fòrum de l’Economia Solidària, un espai de debat i reflexió on desenes de projectes de les economies transformadores ens vam trobar per debatre sobre temes com el vincle amb la comunitat, la dependència de les administracions, el salt d’escala o la mirada de classe. A més, l’esdeveniment va ser el tret de sortida del Congrés de l’Economia Solidària de Catalunya, un procés de debat estratègic que culminarà amb una plenària l’abril del 2026.
Un mes per sensibilitzar, i tot un any per triar comerç just
L’actual model econòmic té un dels seus pilars en la relació d’explotació del Nord al Sud Global. Per garantir una Justícia Econòmica Global cal revertir aquesta situació i fa anys que una de les eines per fer-ho és el comerç just, un sistema que certificació de les condicions laborals, socials i ambientals en les quals es produeixen béns al Sud Global per ser consumits al Nord. Cada any, el mes de maig s’omple d’activitats que volen sensibilitzar sobre aquesta temàtica. Ja podeu veure totes les propostes que hem preparat des de LaCoordi, algunes d’elles centrades en el paper de les Finances Ètiques per a la viabilitat d’aquests projectes.
Fruit de la col·laboració entre Arç Cooperativa i l’AFFAC, la corredoria ha començat a oferir serveis asseguradors a les famílies associades a la federació. Vehicles de mobilitat personal, bicicletes o instruments musicals són els productes que s’asseguraran amb Mussap, companyia que també té el segell EthSI de les Assegurances Ètiques.
D’aquesta manera, les AFAs aprofundeixen en la seva aposta per les finances ètiques i l’economia solidària i des del sector assegurador també es dona un pas més en el reforç d’estructures associatives com l’AFFAC
Fiare Banca Etica marca el rumb pels pròxims 3 anys
Mentre continuen els preparatius per a la seva assemblea anual, les sòcies de Fiare ja poden consultar el Pla estratègic 2025-2028, en la qual es troben les línies mestres que guiaran l’acció de l’entitat. L’objectiu és garantir un impacte creixent, fer-ho enxarxades amb l’Economia Solidària i alhora guanyar autonomia com a entitat.